sobota, 6 czerwca 2015

FAKTY I MITY o Marketingu Referencyjnym


FAKTY I MITY

O SPRZEDAŻY BEZPOŚREDNIEJ

1. Brak ochrony konsumenckiej

  Nabywcy korzystają z identycznej ochrony jak klienci sklepów detalicznych, a w wielu wypadkach nawet korzystniejszej. Przepisy kodeksu sprzedaży bezpośredniej zakładają wydłużenie okresu, w którym można odstąpić od umowy 14 dni,

2. Sprzedawcy to niewykształceni akwizytorzy

  Badania pokazują, że 90 proc. sprzedawców to osoby ze średnim lub wyższym wykształceniem.

 Cieszą się dużym zaufaniem klientów, a nowych najczęściej pozyskują z polecenia.

 W Polsce co piąty sprzedawca pracuje w sektorze od ponad 10 lat.

3. Sprzedaż sieciowa to forma piramidy

Piramida (sprzedaż lawinowa) to przedsięwzięcie, w którym uczestnik jest wynagradzany nie za sprzedaż towarów czy usług, jak to się dzieje w firmach sieciowych (MLM), ale wyłącznie za wciągnięcie do systemu innych osób,
a jego ewentualne wynagrodzenie pochodzi z wpłat kolejnych uczestników systemu.
W przeciwieństwie do legalnie działających firm sieciowych piramidy są nielegalne w świetle polskiego i unijnego prawa.

4. Sprzedawcy są zatrudniani przez firmy sprzedaży bezpośredniej

Sprzedawcy, których większość to osoby prowadzące indywidualną działalność gospodarczą, podpisują jedynie umowy
 o współpracę lub agencyjne z firmami dystrybucyjnymi.

5. Rezygnacja ze współpracy z firmą jest trudna i kosztowna

Ze współpracy można zrezygnować w każdej chwili, a firma Marketingu Referencyjnego nie wyciąga z tego faktu konsekwencji


Fakty

1. Firmy sprzedaży bezpośredniej stale poszukują współpracowników

Sprzedaż bezpośrednia umożliwia aktywizację zawodową osób będących w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy.
Firmy tej branży dają możliwość tworzenia miejsc pracy dla siebie i swoich bliskich. Co istotne, wiek, płeć czy wcześniejsze doświadczenie nie są ważne. Sektor daje także możliwość pracy
dodatkowej: dla 88 proc. Sprzedawców w Polsce sprzedaż bezpośrednia to zajęcie tymczasowe, pozwalające na podreperowanie domowego budżetu.

2. Szkolenia sprzedawców to mocna strona sektora

Firmy oferują współpracownikom nie tylko szkolenia początkowe i produktowe, lecz także rozwijające umiejętności biznesowe, motywacyjne i specjalistyczne, w większości bezpłatne. Tylko w 2008 r. firmy członkowskie PSSB, skupiające większość
obecnych tego typu firm na polskim rynku, wydały na ten cel
 6,6 mln zł.

 

Podsumowanie

- Od pięciu lat w Polsce systematycznie rosną przychody sektora network marketingu.

- W 2008 r. branża osiągnęła sprzedaż netto na poziomie ponad 2,2 mld zł.

- Obok obecnych w Polsce od lat 90. Firm sprzedaży bezpośredniej przeszczepionychz Zachodu powstają także nowe, niekiedy zbudowane na bazie kapitału polskiego.

- Ze sprzedaży bezpośredniej regularnie korzysta 9 proc. Polaków.

- Sprzedaż bezpośrednia i network marketing są często nazywane małym biznesem dla każdego.

- W network marketingu pracuje już ponad 750 tys. Polaków. To 5 proc. wszystkich zatrudnionych w Polsce.

- W sprzedaży bezpośredniej wielkość sprzedaży decyduje o wysokości dochodów.

- W network marketingu o dochodach decyduje sprzedaż, ale także wielkość sieci

 


 

Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą napisz do mnie lub zadzwoń

25 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sam marketing jest branżą dość szeroką i trzeba wiedzieć jak go się robi. Ja niestety nigdy nie miałam z nim do czynienia dlatego wszelkie działania marketingowe zleciłam firmie https://fabrykamarketingu.pl bo lubię jeśli moją firmą zajmują się profesjonaliści.

    OdpowiedzUsuń
  3. jest wiele rodzajów odmian marketingu i tak naprawdę zależy tylko od nas jaki kanał wybierzemy celem zwiększenia popularności naszego produktu lub usługi. Bardzo fajnym pomysłem jest korzystanie z rzeczy takich jak http://tearsofjoy.pl/ gdzie mamy możliwość wybrać z bardzo obszernej bazy influencerów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogólnie mówiąc dziś bardzo szybko rozwija się marketing internetowy http://pcfaq.pl/pr/promocja-wlasna-czy-zewnetrzna-jak-to-sie-robi-w-marketingu-internetowym/ i to na nim przede wszystkim powinniśmy się skupić. Mimo wszystko jeśli nie mamy zbytnio pojęcia jak wdrożyć działania marketingowe w internecie to jest wiele firm, które się na tym znają.

    OdpowiedzUsuń
  5. Patrząc z perspektywy czasu łatwo zobaczymy, jak przez te lata mocno zmienił się marketing internetowy i faktycznie pewne trendy się umocniły, jednakże sporo zmian również miało miejsce. Teraz przede wszystkim rządzi sprzedaż dokonywana przez urządzenia mobilne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pozycjonowanie witryn internetowych jest nadal bardzo skutecznym sposobem na zdobycie klientów i ruchu w wyszukiwarce Google. Ja bardzo chętnie czytam wpisy pozycjonerskie na http://portalpolska.pl/artykul-sukces-wspolczesnego-marketingu-pozycjonowanie-stron-internetowych i jestem bardzo z nich szczęśliwa. Należy mieć na uwadze, że w skład pozycjonowania witryn wchodzi wiele składników które muszą współpracować wspólnie ze sobą.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moim zdaniem obecnie warto zainteresować się przede wszystkim reklamą internetową, która jest o wiele tańsza niż reklama w mediach tradycyjnych, ale o wiele tańsza. Istnieje wiele portali internetowych poświęconych tematyce marketingu internetowego. Ten: http://adnext.pl/ jest jednym z nich.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie słyszałem o takim czymś jak marketing referencyjny. Chcoiaż staram się poznawać wszelkie aspekty reklamy to niektóre rzeczy są nadal dla mnie dobre. Ostatnio czytałem na https://www.cashbill.pl/blog/uslugi-gsm/praktyczne-zastosowanie-marketingu-sms/ że właśnie zastosowanie wiadomości SMS jest bardzo dobre.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja akurat z takich rzeczy nie korzystałem i raczej nie zamierzam. Tym bardziej, że w końcu najlepszą formą marketingu internetowego jest pozycjonowanie. Warto jest poprzedzić go audytem SEO https://medialnie.info/audyt-seo/ który moim zdaniem powienine być wykonany zawsze na początku.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak najbardziej sam marketing jest dość szerokim pojęciem i warto jest się tą kwestią zainteresować. Muszę przyznać, że mi spodobał się wpis https://push-ad.com/blog/jak-realizowac-cele-marketingowe-za-pomoca-narzedzi-marketing-automation/ gdzie opisano dokładnie jak zrealizować cele marketingowe przy pomocy marketing automation.

    OdpowiedzUsuń
  12. Osobiście nigdy nie miałam okazji słyszeć o takim marketingu, ale jak znajdę chwilę to na pewno poczytam więcej na ten temat. Jak dla mnie na ten moment doskonale sprawdza się pozycjonowanie https://www.reklama.pl/aktualnosci/szczegoly/co-to-jest-seo,11478 i właśnie w tym artykule czytałam czym jest SEO.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli chodzi o mnie to ja jestem bardzo zadowolony z mojej nowej kampanii reklamowej push. Muszę przyznać, że jak czytałem jeszcze na stronie https://push-ad.com/blog/notyfikacje-web-push-maja-najwyzszy-poziom-ctr-w-mediach/ to notyfikacje push mają bardzo wysokie wskaźniki CTR. Jak dla mnie jest to bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja akurat o takim pojęciu jeszcze nigdy nie słyszałem i jestem zdania, że w dzisiejszych czasach przyszłość należy do pozycjonowania stron. Fajnie to opisano w artykule https://e-biznes.pl/jak-pozycjonowac-sklep-internetowy?k=wp&r=2020 i muszę przyznać, że ja również chcę już pozycjonować mój sklep www.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja również nie bardzo wiem czym to jest i na ten moment najbardziej nastawiam się na pozycjonowanie SEO. Tym bardziej, że jak czytałam na stronie https://megasonic.pl/pozycjonowanie-seo-czy-to-sie-oplaca/ to już dokładnie wiem, czy te działania w ogóle się opłacają.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ogólnie ja również nie miałem okazji usłyszeć o tych sprawach i jestem przekonany, że fajną sprawą zrozumienie tego na czym polega content marketing. Jak dla mnie doskonale o nim napisano na stronie https://tech.redpanda.pl/na-czym-polega-content-marketing/ i jestem zdania, że są to ważne kwestie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak się składa, że jeśli chodzi o mnie o ja na ten moment w głównej mierze skupiać się na marketingu treści. Nawet niedawno czytałam na stronie https://startkariery.pl/jak-tworzyc-tresci-ktore-porwa-tlumy/ o tym jak pisać teksty, które po prostu będą chętnie czytane.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ogólnie sam marketing internetowy jest niezwykle ważną sprawą i muszę dodać, że jak najbardziej ważną kwestią jest również to aby zdawać sobie sprawę z tego jak działa specjalista od social mediów. Można o tym przeczytać w https://infomagazyn.com.pl/czym-zajmuje-sie-social-media-specialist/ i wiem, że taka wiedza jest na pewno niezwykle ważna.

    OdpowiedzUsuń
  21. Całkiem fajnie jest również wiedzieć to dlaczego powinno zostać się influencerem. Jeśli ktoś jest tym tematem zainteresowany to ja uważam, że właśnie w artykule https://popfiction.pl/ogolne/dlaczego-powinienes-zostac-influencerem/ bardzo fajnie to opisano.

    OdpowiedzUsuń
  22. W dzisiejszych czasach dynamicznie rozwijającego się rynku, kluczowe jest, aby Twoja marka wyróżniała się na tle konkurencji. Profesjonalna agencja reklamowa może Ci w tym pomóc. https://haiku.com.pl/ to miejsce, gdzie znajdziesz zespół kreatywnych specjalistów, którzy opracują strategię dopasowaną do Twoich potrzeb i celów biznesowych, pomagając Twojej marce zaistnieć i rosnąć.

    OdpowiedzUsuń